vrijdag 9 oktober 2009

Zelfbediening in bibliotheek Axel

Vandaag was het een spannende dag voor de medewerkers van de bibliotheek in Axel.
We zijn namelijk begonnen met de zelfbedieningsbalies. Gisteren hebben we een korte training gehad in Terneuzen, hoe alles zo'n beetje werkt en hoe we problemen op kunnen lossen wanneer die zich voordoen (hopelijk niet al te veel).
Zodra ik binnenkwam heb ik meteen maar eerst geprobeerd of alles werkte, mijn eigen pas gescand en wat boeken er op uitgeleend en jawel hoor: gelukt.
Gelukkig was het niet gelijk heel druk want in het begin moet je iedereen natuurlijk uitleggen hoe een en ander in zijn werk gaat en voor je het weet staan er lange rijen.
Grappig toch om te zien hoe snel kinderen dat allemaal door hebben.
Er kwam een mevrouw binnen die onmiddellijk zei "zelfbediening, maar daar begin ik niet aan" maar ze vond het uiteindelijk toch wel leuk.
Sommige mensen waren bang dat het banen zou gaan kosten.
Kortom, veel verschillende reacties.
De meeste mensen vonden het in ieder geval leuk om zelf hun boeken te scannen.
Zelf vond ik het ook leuk om de mensen wegwijs in het nieuwe systeem te maken. Zo leuk dat ik het bijna jammer vond dat mijn werkdag er op zat. Maar ..ik mag morgen weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten