donderdag 9 juli 2009


Hallo allemaal,

Onze vakantie zit er weer op, tijd voor een update.
In eerste instantie wilden we terug naar Istrië maar ja, een mens moet ook eens iets anders proberen nietwaar? Het werd dus Tsjechië dit jaar. We waren er nog nooit geweest dus...spannend.
We vertrokken in de stromende regen en ik denk dat we die buien meegenomen hebben (en ook weer mee terug!!) want we hebben heel wat druppels gezien. Wat, ik kan me de tijd niet herinneren dat we in een vakantie zoveel regen hebben gehad maar evenzogoed hebben we heel veel gezien (ook wel zon hoor).
We begonnen in Duitsland, Dresden alwaar ik een jas heb aangeschaft en een paraplu want koud en nat. Bibliotheek bekeken, altijd interessant.
Vandaar richting Tsjechië met voor ons een onbegrijpelijke (en vooral onuitspreekbare) taal, gelukkig konden we onze boodschappen gewoon bij Albert doen haha, zelfs een Tsjechse Allerhande meegenomen (dus Renata: dat wordt vertalen). Verder schitterend gewandeld in het Reuzengebergte en Cesky raj. En ja, dan Praag!!! Dat is een stad om verliefd op te worden, zo mooi. Gelukkig was het prachtig weer de dagen dat we daar waren. Helaas zijn ze de Karelsbrug aan het renoveren dus was er een heel stuk afgezet, jammer.
Op onze camping in Vrchlabi de wederopstanding meegemaakt van Queen. Freddy was wel wat dikker geworden maar ja, wat wil je ook met zulke prijzen voor eten en drinken...
Deze vakantie is ons prima bevallen (behalve het weer dan) en we gaan vast nog wel eens terug.
Oh ja, dit was onze eerste vakantie met TomTom en ik geef toe, hij weet overal de weg, alleen een weggetje van 16% vind ik wat minder met een caravan haha.
Ik heb een aantal foto's op Flickr gezet dus je kunt ze bekijken als je wil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten