dinsdag 3 februari 2009

Ding 14


Instant messaging, tsja wat moet je daar nog voor nieuws over melden. Jaren geleden zaten vooral onze kinderen te chatten en deed ik af en toe wel eens mee maar ik moet bekennen dat ik er niet veel aan vond. Op mijn eigen laptop had ik MSN er niet eens op staan.
Ook Skype heb ik wel eens geprobeerd maar dat heb ik er ook al snel weer van af gegooid, mijn computer werd ineens heel traag, nou ja of het daardoor kwam weet ik eigenlijk niet.
Op het werk gebruik ik groupwise messenger ook bijna niet.
Maar goed, ik dacht kom "niet zo negatief doen" dus heb ik zelfs 2 chatprogramma's geinstalleerd namelijk toch maar weer MSN en ook Google Talk. De badge staat nu op mijn blog en ik heb m uitgeprobeerd met mijn man (die zat op zijn werk) en ja hoor, het werkt. Misschien is Meebo leuker, kun je gelijk je eigen "room" (23dingen of zo?) maken.
Voor de bibliotheek lijkt het me wel handig trouwens, alleen moet je wel gelijk antwoord terug krijgen. Ik heb net proberen te chatten met Peace Palace Library (jawel, in t engels) maar ik kreeg dus mooi geen antwoord en ze waren wél online.
En zodoende werd ik toch weer een beetje negatief, jammer hoor. Maar misschien komt het nog goed.....

2 opmerkingen:

  1. Chatten, het kan handig zijn, maar ik denk steeds vaker dat geen blijvertje is. Op de ZB hebben we een chat, maar daar wordt zelden gebruik van gemaakt. Verder hebben wij de Aladin chat en daar krijg ik toch ook steeds meer mijn bedenkingen bij. Ik heb gisteren wel twintig chatters gehad, maar daar was één serieuze vraag bij, de rest blijft hangen op het niveau van schelden, sex etc. Ik wordt er steeds minder enthousiast over.

    Henri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad hier bij de bieb maken we gebruik van de meebo chat. Op zich een goed initiatief maar er word helaas zelden gebruik van gemaakt. Maar als dat gebeurt zijn het wel serieuze vragen. Denk wel dat het meer gepromoot zou moeten worden binnen de bieb. Dan zouden meer mensen er vanaf weten en misschien wel drukker worden. Met een goede pr valt en staat alles. Nu is het alleen een aanvullende dienst.

    Al@din chat is landelijk en daar worden idd steeds minder serieuze vragen gesteld. Dat is inderdaad soms erg jammer. Wel zie ik de chat als een handig communicatie middel om snel en gemakkelijk betrouwbare informatie te delen.

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen